1 Aralık 2008 Pazartesi

MFA/BİR KİTABIN ARDINDAN


Bir kitap…kurgusu ile, dil yapısı ile, bölümlendirmesi ile ve her türlü ilişkilendirmesi ile mesnevi ödülüne hakkıyla layık bir kitap…
Pinhan… çift başlı,çift yaratılışlı ve hikayesini arayan bir derviş…
Olaylara farklı tarzda bakan elif şafak;bana göre her insan hikayesini aramalı ve bilinçli şekilde çılgın olmalı diyor.
İnsanların psikolojilerini çok iyi görüp yazıya aktaran bayan şafak,çocuğundan en yaşlısına insanların gözlerinin içine dahi girmeyi başarmış.Karmaşık bir hikaye gibi; fakat olayı en güzel yerinde bağlayan ve sonuca götüren yazar, nefeslerin tutulduğu ana kadar muhteşem bir dirayet ile kitabı sürüklemekte.
Dergah,tekke vs. gibi oluşumların hoşgörü içerisinde olduğunu ve insanların kafasına sokulan olumsuz imajı yok edip yerine pinhanın tebessümlerini bırakıyor.
Türk medeniyeti içerisinde kullanılan birçok kelime de olsa;benim için bu kelimelerden daha çok yazarın vermek istediği mesajdır önemli olan.
Ben mesajımı aldım;hikayemi arayacağım ama aptal bir şekilde değil,akılsız bir cesaret ile değil bilakis en güzel akıl ve en akıllı cesaret ile arayacağım inşallah.
Son olarak demek isterim ki;kitap öyle, şimdi otuz sayfa yarın otuz beş sayfa okurum cinsinden değil kesinlikle.
Ya bir hamlede yani bir solukta…ya da bir günde iki solukta…
Pinhan… hikayesini arayan bir hünsa…

8 haziran 2008 mfa

4 yorum:

Adsız dedi ki...

kardeşim hediye et bakalım kitabı da bizde yorumlayalım hocam...muzdarip7

ömer yusuf dedi ki...

adresini yolla kitabı yollıyalım sana da sende okuduktan sonra yorumunu bize yollarsın...

Adsız dedi ki...

muzdarip gibi bir ses duyuyorum senden gülistandan al ben öderim ömer hoca yazsın hesaba..sevgiler...mfa

Adsız dedi ki...

bende isterimmm:))